fredag 15 juli 2011

Julkortsutmaning 2011.

Jag blev så glad när jag såg att Altheas Mix kör julkortsutnaning i år igen! Vecka 27 skulle man ha knappar med. Det kortet blev klart för sent för att vara med, men visar det här ändå:

Mönstepappret är från Ladybug och blommorna och blad från Prima. Texstämpeln är från panduro och texten har jag embossat med ett pulver (gelly powder) som, påstås lukta choklad, lukar gör det men om det är choklad vet jag inte... Texten luktar än, det är ca 6 dagar sedan jag embossade den. Magnolian är färglagd med distresser ute i trädgården en dag är det var fint väder!

Nu till veckans kort som skulle vara enkelt.
Även här är det ett Ladybug papper. Det är indelat i fyra rutor med vitsotade linjer mellan. När jag skar av pappret tyckte jag att den kanten blev för skarp, så jag duttade vit akrylfärg längst kantena på insidan av kortet. Eftersom det ser ut som om någon redan har kladdat med färg där så blev det perfekt. Bokstavscirklarna kommer från Stickercorner.com och de valde jag för att matcha snöflingeprickarna.

Och baksidan ser ut som framsidan, minus bokstäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!