måndag 3 januari 2011

Sista och första.

Här kommer förra åretst sista LO och detta årets första. Utan att det fanns en tanke bakom är båda gjorda på Websterspage papper. Jag tycker att de är enormt vackra men också en stor utmaning att arbeta med. Det här pappret hade en tom yta i mitten så jag använde mig av den och täckte så lite av de tryckta dekorationerna som möjligt. Bilden är tagen hos min svärmor. Där hittar våra pojkar alltid något nytt att leka med. Här har en av dem hämtat en liten stråhatt från en halmdocka. Brorsan tyckte att den var intressant så de lekte ihop. Annonsrutan kommer från ett pappaer från Graphic 45. Den handlar om hur man ska behanla sina golv för att tåla katters lek.
Här har jag mixar blommor från Kort & Godt, okänt ställe (körsbärsblomman) och handgjorda blommor. Datum stämpeln är Inkido. Det är journaling stjärnan och textstämpeln också.

Jag satte generöst med glossy accent på de befintliga fjärilarna för att få dem att skina.


Den här Lon är skapad med återbruk i tanken, enligt instrutionerna på Månadensutnaning. Under julen när jag var hemma hos mamma i Helsingborg bad hon mig titta igenom en jättepapperspåse med olika textilier som hon inte ville ha. Jag ryckte åt mig min gamla babyfilt för vem vet.... Jag plockade också på mig en hög med små virkade dukar med tanken att de kan jag nog använda till mitt pyssel. Så hur glad blev jag när den första utmaningen jag läste om när jag kom hem, var just återbruk?!!

Jag har som de flesta av er handlat lite på mellandagsrean och i en av tröjorna satt den här prislappen. Devoted to happiness, jo jag tackar jag, cool var den också tycker jag! Jag älskar att bada i havet, det är lycka för mig, den här dagen var det för kallt, så det blev bara fötterna. I hålet på prislappen har jag trätt ett band som satt i nacken på en annan tröja. Ni vet det som man ska använda när man hänger upp plagget. Jag hatar de banden, de kliar i nacken, men de är perfekta att använda i pysslet! Den lilla gröna lappen har jag klippt ut från nederkanten på pappret. Även textremsan under fotot kommer därifrån. På den står det Nature´s storybook: nature´s manuscript.

3 kommentarer:

  1. Åååh, vad kul att du gillade vår utmaning!! Det är ett jättefint bidrag, som jag nu visat upp i bloggen. Tack för att du vill vara med i Månadens Utmaning.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ditt bidrag är ju också jättefint! Visst var det en rolig utmaning den här gången! Det finns ju faktiskt väldigt mycket som kan återanvändas till scrapbooking. Brukar leta för fullt efter användbara små ting när jag är på loppisar och dyl. Lycka till! Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!