onsdag 19 januari 2011

Lek med färg.

Åter igen kommer här ett bidrag till en utmaning på Scrappa Loss. Den här går ut på att följa en skiss och leka med färg. Så jag tog fram akrylfärg och det foto jag tänkte använda. Jag letade efter inspiration till min färglek i fotot. Jag fastnade för vassen i vänstra kanten och började måla vass i bakgrunden som är ett vitt papper från början. Jag kladdade på lite mer färg i brunt, rött, grönt, gult och vitt som jag hittade i fotot. När jag kände mig nöjd med akrylen fick den torka. Sedan la jag på Broken China distress på resten av pappret.
Jag dekorerade med Primas blommor och blad, ett vackert band som jag fått av en kollega och en tag från ett klädesplagg som jag färglade med tuschpennor. Jornalingen gjorde jag med en väldigt användbar stämpel som jag köpt begagnad och med bokstäver från Tim Holts (vintage market).

1 kommentar:

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!