fredag 14 januari 2011

"Redan färdiga" papper.

Jag menar mönsterpapper som redan har många dekorationer på, t.ex. Webster´s page, kan vara kluriga att använda. Speciellt om man inte vill dölja dekorationerna. Jag har kommit på ett sätt man kan använda sig av i de fallen.
Jag placerar korten där de täcker så lite som möjligt av dekorationern och där de blir delvis dolda skär jag med skalpell och trär in korten bakom. På så vis slipper t.ex. kaninen bli halshuggen av fotot och.....

... den här layouten fick behålla alla blommor (nästan, vid scorekortet fick jag offra några, men satte i stället dit några pappersbolmmor.)
Ett annat tips är att skära ut dekorationerna på ett papper och använda dem på ett annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!