lördag 14 maj 2011

Maj månads tävling hos Scrap & Hobby.

Här är bilden som man ska utgå ifrån. Det ska tydligt synas att man utgått från bilden och minst två färger från bilden ska vara med i alstret. Tävlingen pågår till 27 maj.

Jag valde att göra en layout.
Jag hittade de flesta av färgerna i inspirationsbilder i mitt foto så jag plockade upp dem i papperna. jag målade min "titel" med akrylfärg i samma stil som texten i bilden. Jag tyckte att fågelns dricka var cool så jag ville ha med den på något sätta, den blev min journaling-ruta. Jag gjorde en egan mall till den genom att rita halva bägaren, dubblevika pappret och sedan klippa ut.  
Notera att det står cyklar i bakgrunden av fotot så jag fick med tvåhjuliga farkoster på köpet!

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite mer, det gäller att passa på medan man är ledig och inte har en massa måsten! Det har varit en tung period på jobbet den sista tiden och så har jag ju varit bortrest. Men nu flödar energin och lusten att skapa igen. Håll utkik för det blir fler inlägg nu i helgen. Kram till er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!