söndag 22 maj 2011

Fredags skissen v.20 hos ScrappaLoss!

Denna vecka är uppgiften att scraplifta Ingvilds detaljrika LO:

Jag fastnade för upplägget, färgerna och kvisten.
Eftersom min Lo handlar om en fest så ville jag ha med notpapper i stället för text som Ingvild har använt. I hopp om att skydda fotona mot syran i pappret målade jag över det med akrylfärg i en guldig ton.
 
Jag ville ha med skvätten i bakgrunden men hade ingen tom minimister så jag blandade Distressfärg från mina dynor med vatten på ett akrylblock, plockade upp det med en pensel och svätte med den. Fjärilarna är stämplade i svart på akvarellpapper och sedan färglagda med samma färger jag svätte med (worn lipstick och vintage photo). Fjärilarna kommer från två olika stämpelset av märket Clings som jag köpte i New York. Texten runt kanterna är från ett block med gnuggisar.

Här ser man noterna som lyser genom akrylfärgen.

1 kommentar:

  1. Vackert! Tack för ditt bidrag :-)
    Nina, DT- ScrappaLoss

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!