tisdag 17 augusti 2010

Jag har altrat!

När jag fyllde år fick jag en present box från The Body Shop av min bror och svägerska. Det var japansk körsbärsblomster doft som tema. Jag glömde i min iver att sätta igång med projektet att ta en före-bild men i alla fall. Botten av asken har jag behållt som den var. Locket var inklätt i ett vitt papper med körsbärsträdsgrenar på. Ett par cm från nederkanten satt ett grönt band, med företagsloggan tryckt på, fast. Jag drog av bandet och försökte få bort pappret. Det gick fint med en kniv och vatten. Locket höll på att kollapsa helt eftersom det pappret höll ihop locket. Man jag räddade det genom att måla insidan med acrylfärg. Först i en klargul färg som jag sedan målade över med guld. Utsidan på locket är klätt med an blandning av Laura Ashley papper och papper från Penny Lane. Jag har stämplat med Inkodos Den blomstertid och Med bokstäver från ett set med clearstämplar från Bokia. Jag målade ett Tim Holtz inspirerat hjärta på. När jag var klar kände jag mig nöjd med mitt första alter! Men när jag tänkte efter kom jag på att det inte alls är mitt första. Jag har gjort flera träaskar, kalendrar och en förvaringsbyrå. IKEAS Moppe.
När jag hade en pysselhörna i vårt förråd förvarade jag småsaker i den. Nu pysslar jag på köksbordet och förvarar mina saker i klädkammaren när det inte är framme. Så den serietidningsklädda Moppen står och samlar damm i förrådet. Hoppas på att få ett pysselrum snart.

Det var ett roligt arbeta att försöka få bilderna att smälta samman. Min decupage teknik är min egen.

1 kommentar:

  1. Hej på dig granne!!!
    Skulle så gärna bjuda över dig till pyssel... men det pågår topp hemliga projekt här hemma så du får snällt vänta...hehehehehe!
    Vill låna dina bröformar...måååste baka mmeeeeeer!!!!
    Tack för din rara kommentar om skjortkortet...jaaa mallen har jag ritat själv och du får gärna ta del av den...sålkart!!! Fiiina saker du gjort kompis!!
    KRAAAAm.....inte kika in genom mitt fönster nu.....

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!