måndag 14 februari 2011

Orange och rosa

är kul färger att skapa med. Här är inte det rosa så framträdande men ändå. Jag kommer inte ihåg var jag fått det stora pappret ifrån, men det fyrkantiga i mitten är från ett block från Tapestry by C.R. Gibson som jag hittade förra helgen. Jag köpte det mest för att det fanns ett coolt papper i som jag kommer att använda till bilderna jag tar när jag är i New York i april! Men det fick genast en given plats här. Det står King size quality snapshots i ovalerna på detta papper. Och visst ä det ett kvalitets foto!? Sixten har pappast på att smyga in i förrådet och lagt sig högt uppe på en hylla. Han får normalt sett inte vara där men av någon anledning fick vi ta in tvätten innan den var torr och för att få plats med den i vår lilla hall fick vi sätta torkställningen halvvägs in i förrådet, altså kunde dörren inte vara stängd. Det prickiga pappret är från Bo Bunny. Blommorna är YouDos. Jag visste att jag skulle få bra nytta av journaling stämpeln när jag köpte det på secondhand marknaden i höstas. Här är den stämlpad med svart på ett grovt akvarellpapper med mycket struktur och sedan har jag distressat med brunt och orange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!