måndag 14 februari 2011

Fredags skiss v.6 hos Scrappa Loss.


Här är veckans skiss, ritad av Katarina Lundborg.

Så här blev min tolkning. Jag följer skisser ganska exakt. Det är tryggt och gillar jag skissen ser jag ingen mening i att förändra för mycket. Korten på tulpanträdet är tagna i Skottorpsslottspark. Om jag inte minns fel blommade det här trädet bara en kort peroid varje är eller så blommade det med flera års mellanrum.

Jag bytta stjärnan mot en fjäril som är gjort av fjädrar. Blomman och bladen till vänster är Prima. De andra rosorna vet jag inte vad de är för märke, men de ormbunksliknande bladen är Kort & Godt.
Bakgrundspapperna är av en tunnare variant och är inte helt enfärgade. Kan vara My Mind Eye. Jag distressade runt med worn lipstick för att knyta ihop det med de rosa bokstäverna i titeln som kommer frpn Stickercorner.com. Metall blommorna är också från Kort & Godt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!