lördag 12 juni 2010

Konfirmations kort

Ros, rosa och mera rosa. Inspirationen kommer från Carinas blogg (se min följa lista). Jag blandade olika mönstrade papper, rev dem och inkade kanterna. De gamla bibelsidorna gav en fin stämning tycker jag. Den fyrkantiga ramen är en av tre ihopsittande ramar i papper med mönster i sammetstruktur. Jag hittade dem på Netto, en hel hög för en femma. De är beiga men jag inkade upp den här med en rosa stämpeldyna. Färgen tog inte på sammetsstukturen men det blev en fin effekt.
Egenhändigt gjorda minirosor! Det var storleken på min blompunch som gjorde att de blev så små. Jättepilligt men ack vad fina det blev! Instruktionen till dem finns i tidningen Scrapbooking m.m. inköpt för ca 2 veckor sedan.

I samma tidning fanns instruktioner på fler sorters blommor. De här quillade tillexempel. Betydligt enklare att göra och också jättefina. Eftersom de inte är i så starka färger gick det bra att ha ett enkelsidigt mönstrat papper. De har vit baksida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!