måndag 30 januari 2012

New jersey.


Min kollega Linda och jag åkte till New jersey i april förra året. Vi skulle bo några nätter hos hennes kusin Thomas och hans familj för att kunna besöka barnens skola. Vi skulle titta på hur de arbetar med läs- och skriv inlärning. Sedan väntade några nätter på hotel på Manhattan.  På fotot ovan ser man Linda, mig och Thomas framför deras pampiga 8 rums hus. Jag har använt en mask med tegelstenar i bakgrunden. Först ritade jag runt stenarna med en tunn svart penna och sedan distressade jag men antique linnen, fryed burlap och spun sugar för att efterlikna husets tegel.


Nästa dag bar det av till skolan, Woodside school.
Här har jag ritat i min löv mask och stöplat i en swirlig mask.
 Här kommer Magnolia bokstäverna tillbaka.

2 kommentarer:

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar, jag blir så glad!